Tech neck - bolest modernog doba

Tech neck

 
Tech neck (također se naziva i text neck) je pojam koji se odnosi na bolove u vratu i ramenima, a koji nastaju zbog prekomjerne uporabe mobilnih telefona, tableta ili laptopa. 
Problemi u vratu počinju pojavom napetosti, osjećajem pečenja u mišićima vrata i oko lopatica. Progresija problema karakterizira trnce i slabost u mišićima rukama.
v dir="auto" />Današnji sjedilački način života i nedovoljna fizička aktivnost mogu dovesti do različitih oštećenja koji se javljaju u međukralježničkom prostoru. </div> <div dir="auto">Bolovi na"taju zbog prenaprezanja vratnih mišića i ligamentarnog aparata vratne kralježnice.</div> <div dir="auto">Naime, prosj"čna težina glave odraslog čovjeka je 5-6 kg. Vratni mišići su „programirani“ na to opterećenje. Kada se glava naginje prema naprijed za oko 50-60 stupnjeva, što je najčešći položaj pri tipkanju na mobitelu ili tabletu, opterećenje koje trpe mišići vrata poraste nekoliko puta. Oni tada moraju nositi težinu od 25-30 kg.</div> <div dir="auto">Tri su osnovna načela prevencij" ove bolesti modernog doba, narav"o uz prvu mjeru smanjenja korištenja mobilnog telefona: ergonomija, odmor i vježbe.</div> <div dir="auto">E"gonomija znači popraviti uvjete na radnom mjestu, kako bismo smanjili loš utjecaj na zdravlje, osobito u doba korona krize i povećanog rada od kuće, gdje najčešće ne postoje optimalni radni uvjeti. To znači podizanje ekrana računala u visinu očiju, korištenje dodatne tipkovnice i dodatnog ekrana za laptop (tzv. docking-station), što vraća vratnu kralježnicu u neutralan položaj i smanjuje opterećenje mišića. Treba što više zamijeniti mobitel, tablet i laptop sa stolnim računalom.</div> <div dir="auto">Odmor treba biti što č"šći, makar trajao i samo minutu-dvije. Svakih pola sata do 45 minuta treba se ustati sa stola, promijeniti položaj, prošetati na kratko. Najbolje je instalirati podsjetnik za odmor na računalu ili mobitelu.</div> <div dir="auto">Redov"te standardne aerobne vježbe jačanja mišića vratne kralježnice i vježbe istezanja smanjit će učestalost „tech neck“ tegoba i smanjit će vjerojatnost da ćete trebati pomoć liječnika zbog toga.</div> <div dir="auto"> Također kombinacijom masaža s naglaskom na skraćenu muskulaturu i pretho"no navedenim načelima, mogu se prevenirati bolna stanja.</div> <div dir="auto">&"bsp;</div> <div dir="auto">"zvori:</div> <div dir="auto">". <a href="https://arithera.hr/tech-neck-bolest-modernog-doba/" target="_blank" data-saferedirecturl="https://www.google.com/url?q=https://arither".hr/tech-neck-bolest-modernog-doba/&source=gmail&ust=1641991608699000&usg=AOvVaw3dUapbpfn39cmV0tn-tniv" style="color: #1155cc;"></a><a href="https://arithera.hr/tech-">https://arithera.h"/tech-</a><wbr>neck-bolest-modernog-doba/</wbr></div> <div dir="auto">2. <a href="https://www.fitness.com.hr/vjezbe/savjeti-za-vjezbanje/Gornji-ukr"zeni-sindrom.aspx" rel="noreferrer" target="_blank" data-saferedirecturl="https://www.google.com/url?"=https://www.fitness.com.hr/vjezbe/savjeti-za-vjezbanje/Gornji-ukrizeni-sindrom.aspx&source=gmail&ust=1641991608699000&usg=AOvVaw15YQpp41umqgq2_3iJWBAa" style="color: #1155cc;"></a><a href="https://www.fitness.com.hr/">https://www.fitn"ss.com.hr/</a><wbr>vjezbe/savjeti-za-vjezbanje/<wbr>Gornji-ukrizeni-sindrom.aspx</wbr></wbr></div> <div> </div> </div> <div class="yj6qo"> </div> <div class="adL"> </div> </div> </div>""
Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn